2013-05-31

Ljuvligt!

Finns verkligen ingen bättre tid än denna, när allt verkligen exploderat ute och man har hela sommaren framför sig! Massa blommor och allt är så grönt! Ä L S K A R detta vansinnigt mycket!

En lite seg arbetsvecka tog äntligen slut och först åkte jag hem till familjen för lite mat ute på altanen! Sen åkte jag hem för att sätta på mig träningskläderna och ge mig ut på promenad. När det var gjort så tog jag med mig en bricka med lite smaskens och satte mig utanför "lillstugan" i kvällssolen! Såååå underbart.

Den lilla svarta filuren på en av bilderna fyller ju 2 år idag! Min älskade lilla Francobert! <3

Måste ju bara berätta en grej som är lite lustig, häftig, skum och bra på samma gång. Eller jag vet väl egentligen inte hur jag skulle beskriva det. Ska berätta lite kortfattat; Min kompis Stina är i STORT behov av en operation av sin arm och det har länge pendlat mellan hopp och förtvivlan. Det såg väldigt bra ut efter ett besök hos en läkare som faktiskt skulle kunna utföra denna komplicerade operation, men bara nån dag senare rasade hoppet av "byråkratiska anledningar". Detta gjorde mig väldigt ledsen och arg och besviken. Skrev då en kommentar om att det jag önskade mig allra mest när jag fyller år är att hon ska få sin operation gjord! Ett tag senare när jag gick in på hennes blogg blev jag så glad att tårarna bokstavligen sprutade på mig!! Det hade blivit klart med hennes operation, och den kommer genomföras den 10:e juni, alltså på min födelsedag!! :D
Berättade om detta för Amanda på jobbet, och även hon blev lite tårögd då faktiskt.

Detta är ju inte klart än. Amanda hade tid nu på tisdag för att operera sitt knä men det blev inställt för att kirurgen slitit av hälsenan, SUCK!!! Så jag sa till henne på skoj att jag kunde önska mig en operation även till henne, och det ville hon ju såklart. Och idag på förmiddagen ringde hon för att kolla hur det låg till med allt. Beskedet hon fick då var att hon var uppsatt på en tid den 10:e juni, på min födelsedag!!! :D Alltså seriöst, vad är oddsen för detta??? Har jag nån magisk förmåga? Haha, funkar nog bara osjälviskt då för jag har ju inte märkt av nåt av mina egna önskningar.

Även om jag nu får det jag önskar mig allra allra mest, så betyder det ju inte att jag inte vill ha några andra presenter ;)

2 kommentarer:

Stina sa...

Gud så mysigt det ser ut! Där skulle jag trivas att sitta!
Jättefina bilder, som vanligt.

Vad fint du skriver om min OP. Är verkligen så glad att du fixade detta ;) men det är verkligen helsnurrigt att vi båda nu opereras på din dag. Jag tror du är medial ;) nu lovar jag att önska massa åt dig, det är verkligen det minska jag kan göra för dig.
Sen så hoppas jag såklart att du får superfina presenter på din dag!
Puss och kram

Svorsken sa...

Vilken gåva isåfall!
Om det funkar på annat också så kan jag tenka meg att vinna 10 mil den 10 juni?:)))))

Hoppas du får både ønsker å finfina presenter!!
Kram