2013-05-26

Spontankväll!

Igår var jag sådär PMS-deppig igen. Hatar verkligen det orimliga surandet, men ändå går det inte att göra nåt åt det. Känner mig sämst, fulast, dummast och som att ingen i världen tycker om mig då. VET att det inte är så, men känslan kommer med stark kraft. När det då känns som att man inte har några vänner som bryr sig om att man mår dåligt så blir ju känslan ännu värre. Kändes som att alla var upptagna med annat och struntade i den mest ensamma lilla människan i världen - jag alltså! 

Men så kom uppiggandet från oväntat håll. Min mammas kompis dotter, Emelie frågade om jag inte hade lust att följa med henne till Järvsö för Engmans skulle spela på Stene gård (Stenegården???) Så fick det bli! Och jag ångrar inte en sekund att jag åkte. Solen sken och det var underbart att sitta ute i solen och prata innan dom började spela inne på Träteatern. När vi senare åkte hem på natten gjorde vi en avstickare upp på Åsberget för att kolla på utsikten. Bilderna ger ett väldigt fjuttigt intryck över hur satans vackert det var. Fullmånen lyste över älven och solen var på väg åt nåt håll. Älskar att resa och har sett många vackra platser, men inget slår en sommarnatt i Hälsingland. Så jag tackar Emelie för en härlig kväll!! 










1 kommentar:

stina sa...

usch vilken jobbig känsla det där är, jag tycker jag får den mer och mer på "äldre dar".
synd vi inte bor i samma ort!
men vad härligt att du fick se engmans, ååååh vad jag skulle vilja det, allt för längesen nu!
kram