2014-09-25

Värt ett försök!

Lider av ganska så mycket besvär med PMS och allt som hör till. Har helt klart blivit värre under dom här åren sen jag slutade med p-piller (2008 tror jag) Så kroppen är liksom helt fri från tillsatta hormoner och bara lever rövare hejvilt.

Jag får enomt ont i brösten ca 1 1/2 vecka per månad, cravings av alla möjliga slag, grönjävlig mensvärk runt två dagar. Sen kommer ju vissa dagar då humöret är vidrigt att ha att göra med. Jag hade en sån dag i förrgår. Var så fruktansvärt grinig och sur, ledsen rent av. Helt utan anledning, vilket jag tack och lov ändå var medveten om så jag höll mig lite undan på jobbet och liksom bara malde på med mitt bäst jag kunde. Tårarna var nära vid flera tillfällen och jag kände mig som världens sämsta varelse. Innan det rann ur mig framåt 16 på eftermiddagen, som om inget hänt liksom. Då kände jag verkligen att det är ORIMLIGT att behöva gå omkring och må så dåligt "utan anledning"

Jag fick tips av en gammal skolkamrat att testa magnesium så jag googlade lite på det och flera verkade ha blivit hjälpa av det, "nytt liv" var det nån som skrev. Så jag tänkte att jag definitivt måste testa detta, så jag skulle tro att leveransen kommer i brevlådan i morgon. Ska bli spännande att testa hur det funkar. Beställde även zink-tabletter då även det kan hjälpa. Kan ju omöjligt bli värre av det alla fall!

2 kommentarer:

Stina sa...

Vart beställde du dessa och vad heter det?
Jag har fått fruktansvärda problem och känner att det förstör för mkt i mitt liv. Får tom svårt att sova för att jag är så arg. Funderar faktiskt på att söka hjälp om inget annat hjälper. Det har verkligen blivit värre.
Vi verkar även ha dessa problem samtidigt du och jag 😄
Kram

Anna sa...

Minns inte exakt vad dom hette, men jag beställde från Apotea. Bästa nätbutiken som finns!!! Kan skicka bild när jag fått dom. Magnesium ska visst ge positiva resultat så jag hoppas det hjälper. Det är inte kul att må sådär vareviga månad!
Kram!