2014-09-02

Veckan kan bara bli bättre

Igår efter lunch fick jag ett samtal till jobbet om att Skorpan fått sina kattungar. Det var alltså hon som sköter växthuset som hittat dom. Hon sa då att en av dom var mycket mindre än dom andra och att den inte hade päls. (visste inte om kattungar hade päls eller inte direkt vid födseln då jag aldrig sett kattungar så nyfödda)

När jag sen kom hem på kvällen och gick in till dom så var det en väldigt olustig syn, besparar er bilder på hur det lilla fostret såg ut, men den var inte helt olik E.T kan jag säga, i miniformat. Dom andra tre tussarna såg ju ut som vanliga söta kattungar som ni kan se. VANSINNIGT söta!! Den lilla smulan kravlade omkring och pep och kunde inte äta, medan syskonen låg och snuttade. Lämnade dom ett tag och det gnagde liksom i mig hela tiden. När jag senare på kvällen gick upp låg den lilla helt still så jag trodde faktiskt att den dött. Men jag såg sen att magen liksom hävde sig i andningar. Men jag kände att det inte fanns nån återvändo så jag var tvungen att ta bort den helt enkelt. Den skulle ju ändå ha dött inom några timmar. Skorpan behövde inte se på när jag tog den heller, vilket känns skönt.

Men fy fasen vad hemskt att behöva slå ihjäl den. Jag VET att jag gjorde det enda rätta men ändå så kändes det fruktansvärt. Grinade hela tiden kan jag tala om. Ska inte gå in på några detaljer eller så.


Men hen fick en värdig begravning! Igårkväll var det ju kolmörkt och jag hittade ingen spade så jag täckte över kartongen jag lagt den i med gammalt gräs så länge, sen ikväll när jag kom hem kunde jag hitta en spade och gräva ner den på ett lite bättre ställe! Det är få förunnat att ligga begravd på en så vacker plats.

Tung början på denna vecka vill jag lova. Tror dessutom att jag haft migrän idag. Extremt ont i skallen och riktigt illamående. Det blev inte bättre förrän jag tagit en migräntablett som hade utgångsdatum 2009. Känner mig fortfarande omtumlad men det värsta är helt klart borta. Om det nu är migrän jag hade/har så är jag lite förvånad faktiskt. Har nämligen inte haft det en enda gång sen jag slutade äta p-piller för massa år sen. Hoppas att jag slipper framöver också tack!

3 kommentarer:

Stina sa...

Du gjorde verkligen helt rätt och tycker det var riktigt starkt av dig att klara det, måste varit fruktansvärt men bra att den lilla slapp lida mer ❤️ Och håller med jättefin gravplats.
De senaste dagarna har varit dåliga här med, många tårar har det blivit pga allt jobbigt men hoppas att det vänder imorgon för både dig och mig!
Stor kram ❤️

Anna sa...

Ja det var verkligen fruktansvärt, men det fanns ändå inget annat att tänka på. Var visserligen bara högst några timmar kvar innan hen dött ändå, men jag kunde inte låta det blir så för att göra det enklare för mig. Jag vill dock ALDRIG mer göra om nåt liknande! Jag vet ju så väl att jag gjorde rätt.

Ja nu får vi hoppas att det blir bättre slut på veckan både för dig och mig, det är vi väl värda båda två! <3

Puss o kram!

Svorsken sa...

Å fy vad hemskt!!
Førstår att det var fruktansvært alltså,tror aldrig jag
hadde klarat det så all cred till deg,starkt gjort!!

Trevlig helg,Kram