2008-06-09

Konditorn i full gång

Nu minns jag varför jag inte bakar så ofta. Det blir stökigt, kladdigt, mycket disk och helt kaos.

Håller på att baka världens goaste födelsedagsmuffins som jag ska bjuda mina arbetskamrater på i morgon. Dom få stackare som jobbar. Det där med världens godaste återkommer jag nog med, måste ju få ett utlåtande först.

Nu väntar jag på att dom ska kallna så att jag kan dekorera dom med frosting och olika strössel. Jag dubblade receptet och det räckte till 12 hallonmuffins och 12 chokladmuffins. När jag senare läste receptet så skulle det räcka till 30 muffins??? Och det var enkla receptet... Risken finns alltså att jag haft på tok för mycket smet i formarna och dom därför kommer vara degiga.

Min ena glasyr är choklad och den andra är vanilj med röd karamellfärg. Tänkte att den skulle bli rosa men den blev orange! Haha, kanske skär sig med mina rosa hjärtströssel.

Inatt vaknade jag av ett jävla liv utanför vid kvart över ett. Det var full storm! Trodde att balkongen skulle blåsa bort och fönstrena gå sönder, det var riktigt läskigt. Sen låg jag ju vaken och vred mig hur länge sen som helst innan jag kunde somna om. Var ju sånt oväsen. Tänkte gå upp och stoppa i örproppar men kom på att jag nog aldrig ägt ett par såna. Lyckades väl nångång somna om för sen vaknade jag vid fyra igen... drygt! Blåste dock inte lika mycket då.

I morgon kan det nog bli rätt stressigt på jobbet. Folk är lediga, har semester och hemma med sjuka barn så vi är 3 tappra på förmiddagen och 4 på eftermiddagen. En vanlig tisdag kan vi vara 8 eller 9 styckna på förmiddagen. Jobba häcken av sig på sin födelsedag är väl inget man önskar.

Inga kommentarer: