2010-01-08

8:e januari


Måste bara visa den här bilden. Köpte ju tre skinnväskor när jag var i Tunisien i september. Nu kanske jag är den enda människan som köper tre likadana väskor:-) Men det är ju olika färg och storlek på dom åtminstone. Den bruna i mitten är dessutom Sofies, hon fick den i julklapp av mig. Eller ja, hon får den i februari när hon kommer hem.

På mitt jobb är vi med om lite märkliga saker ibland. Eller ja, vi tycker dom är märkliga allafall. Det handlar alltför ofta om att vi nämt folk och sen dyker dom upp senare under dan. Nån av dagarna innan nyår var en sån händelse. I kom och frågade mig om namnet på en kund som hon haft för ett tag sen (dom brukar för det mesta fråga mig om såna saker eftersom jag kommer ihåg allt) och jag sa då efternamnet på kunden. Sen gick det väl ett tag och det blev luncher och när jag skulle följa med I på bolaget och vi kliver ut genom dörren, vem möter vi då som var på väg in om inte just den kunden. Vi bara stirrade på varann då kan jag säga...

Sen idag var det en annan märklig händelse. Jag, Amanda och Anne-Marie stod ute i butiken och pratade om nåt och vi kom in på nåt som hade att göra med att jag vet när alla fyller år (folks födelsedagar är nog det jag är bäst på av allt i hela världen kanske) Och då sa Amanda: Men vet du när Rod Stewart fyller år? Nä, det vet jag ju inte faktiskt. Men Elvis då? sa hon. Ja jag tror det var 16:e augusti, eller det kanske är Madonna som fyller år då sa jag.
Då googlade Anne-Marie Elvis och det var faktiskt så att han dog den 16:e augusti och mycket riktigt fyller Madonna år den dan. Men det som var lite läskigt var att Elvis föddes den 8:e januari 1935. Alltså på dagen 75 år sedan!
Läskigt kanske är fel ord, men märkligt tyckte då vi att det var. Det hade ju lika gärna kunnat vara igår vi pratat om det, eller? Läste en bok som heter Slumpen är ingen tillfällighet i somras. Den handlade mycket om såna där märliga historier.

Har ikväll beställt en klänning till Emmas bröllop! Hittade en jag ville ha och då var jag tvungen att slå till även om jag egentligen inte hade pengar till den just nu. Hade grämt mig vansinnigt mycket om den var slut när jag fått lön.

2 kommentarer:

Svorsken sa...

Ja det ær det samma,æta lite korv & fika,dansa runt træt å sen kommer tomten:))
Så bra att Leah kom hem,såg hon ut å må bra??
kram

Hanna sa...

Vad söt du är, Ska vara tillbaka snart! Kramar