2010-01-29

En liten varning!



Om ni inte redan läst böckerna i Twilight-serien av Stephenie Meyer så kan jag nog inte direkt råda er att göra det heller. Man blir liksom galen på köpet. Det går liksom inte att tänka på nåt annat om dagarna. Är fortfarande på första boken och jag både gruvar mig och längtar efter att få läsa vidare.

Har sett första filmen och jag tyckte den var bättre än jag trodde jag skulle tycka. Vampyrer har liksom aldrig varit min grej. Men herregud, filmen var inget mot för boken. Jag kan nästan inte med ord beskriva hur uppslukad jag är. Det är den mest romantiska bok jag läst, fast att bara kalla den för romantisk är alldeles för fjuttigt.

Tur att Amanda redan läst alla böckerna så att jag har nån förstående människa jag kan prata av mig med om dagarna. Pratade nyss med Sofie som också förstår hur jag känner mig, eftersom hon precis läst ut tredje boken. Jag har liksom mest gått omkring och flinat och suckat de senaste dagarna. Haha!

Frågan är nu vilken skada jag kommer att ha tagit när jag är klar med fjärde boken? Kan omöjligt ta mig igenom detta med sinnet helt i behåll.

Nä sängen nu va (läsa läsa läsa), ska ju jobba även i morgon. Kör tätt med lördagar nu i början av året. Min tredje i januari:-) Sen har jag en ledig innan nästa lördagsjobb. Glesare sen då istället.

2 kommentarer:

stina sa...

jag ska oxå läsa böckerna!
problemet e att jag har så lite tid så för mig är det dumt att bli uppslukad i nåt. får läsa på tbanan (o jobbet) haha!

stina sa...

tack!
köpte den häromdan på min shoppingrunda. gillar inte bara barba utan även mumin :)
hoppas du har en fin lördag!
kram