2010-01-31

Vinter!

Tog det fotot igår hemma innan jag åkte till jobbet. Vi har ganska så skitmycket snö just nu. Det är väldigt fint men snöhögarna och plogkanterna är så höga så det är lite jobbigt i trafiken eftersom man inte ser så bra. Sen tycker jag inte om när det är så förbannat kallt hela tiden. Hoppas på lite mildare i morgon så jag kan ta mig ut på en promenad. Men det är ju inte så att jag har svårt att sysselsätta mig ändå.
Läste ut första boken idag och ska sen börja på nummer två, När jag hör din röst.

Har varit hos mamma och pappa och käkat lite idag, pasta med fläskfilégryta! Mycket mumsigt!

Idag är sista dan av januari. Är det bara jag som tycker att det är helt sjukt att det redan gått en månad av året?? Jag hinner verkligen inte med. Nu är allafall lokal bokad till min fest. Tyvärr var första alternativet upptaget men det blev det andra och det är jag ändå nöjd med. Nu när jag vet vart det blir kan jag ju snart börja med inbjudningarna. Vet att det än är gott om tid men jag vill gärna vara ute i tid känner jag.

Väntar just nu på en hallonpaj som står i ugnen! Trixade ihop en utan recept. Jag har så grymt svårt att följa recept. Det är som en mani jag har att alltid improvisera. Brukar oftast gå bra ändå tycker jag.
Nackdelen är ju dom gånger det blir riktigt bra, då vet jag ju inte exakt vilka mått jag hade så jag kan ju inte göra samma igen. Som i höstas när jag fick till riktigt goda muffins.

Lite sur på tv4 som inte visar nån Johan Falk idag. Varför??? Trodde ju att dom skulle visa alla i en följd när dom ju börjat. Kollar på Beverly Hills i stället.

Februari blir en bra månad! Två 30-årsfiranden har jag inbokat, antagligen blir det bio med Henke nästa söndag (Snabba cash), Aminda fyller 4 även om jag inte kan vara med och fira henne, och det bästa av allt är att Sofie kommer hem 15:e!!! Som jag längtar!!!

Pajen blev mycket mumsig! Äter den med lite Ben & Jerrys, Half baked! Hoppas ni alla har en mysig söndagkväll!

2 kommentarer:

Erika sa...

Ja jag måste hålla med om att det var galet mycket snö hemma!! Och vad dåligt plogat det är!!! Hjälp, det gick ju knappt att komma fram på vissa ställen!

Här är det lite mildare idag men det har snöat hela natten! galen vinter!

Va kul att du bokat lokal till din fest! Roligt att planera och fixa!

Åh va mysigt att Sofie kommer hem så ni får ses! Det är verkligen värdelöst att ha sin syster så långt ifrån sig! Jag är så glad att Sandra flyttat hit!

Hoppas du har en bra måndag! Kramar!!

Svorsken sa...

Ni har nog mer snæ ænn oss,æven om ja tycker vi har mycket....kallare har de blitt å,huff..
Næ våren kan gærna komma snart!
Ah så bra,vart blev de??
Filuren Lukas sover med ær HinkelPinkel från drømmarnas trædgård føresten:)
Kram