2012-08-15

1000!

Först vill jag bara tala om att detta är mitt 1000:e blogginlägg!! Det är fan inte illa pinkat!

















Ja nu har ni bläddrat er ner genom bilderna från hur denna dagen sett ut för mig. Spenderat det mesta av den utomhus i SOLEN! Så underbart! Började med att äta frukost ute på bron. Franco dök genast upp från nånstans (hade varit ute hela natten) och sen höll han mig sällskap en stund innan han pös iväg.
Efter en stund hörde jag får som lät väldigt nära, och ja, två av dom var på rymmen. Så Åsa och Martin som var ute fick komma och fösa in dom i hagen igen. Skorpan var också ute och det är ju lite lustigt att se henne och Franco tillsammans. Ena stunden är det hon som jagar honom och i nästa stund är det tvärtom. Gillar inte helt när dom brottas/bråkar ändå, rädd att dom ska skada varandra.

Sen låg jag en stund på gräsmattan och läste innan Sofie kom. Då gick vi ner och satte oss på bryggan i varsin brassestol och där var vi kvar några timmar innan vi åkte hem till mamma och käkade lax! Inte skitvarmt i vattnet men det gick ju att vara i ett tag alla fall. Hursomhelst så är jag så lyckligt lottad som får bo såhär underbart! Såna här dagar är det ju helt fantastiskt. Riktigt bra och mysig dag. Glas att jag var ledig när det väl kändes som sommar, dagar som denna har man ju inte varit bortskämd med i sommar.

Nu hoppas jag att Lilleman ska vilja komma in till mig. Han har också varit ute hela dan och jag tänkte att han skulle få lite extra smaskig mat av mig idag för det är faktiskt ett helt år sen han flyttade in hos mig. Även om man inte kan tro att det är samma katt nu som då, haha!

Inga kommentarer: