2012-08-05

Så var det semester igen!

Blir inte mycket skrivet nu som ni märker. Men det är väl ett vanligt bloggfenomen på sommaren, sen uppdaterar man ju mycket på facebook och instagram också. Nu har alla fall mina tre jobbveckor passerat och två veckors semester börjat! Väldigt skönt, hjärnan har inte varit med mig till 100% senaste veckan, haha.

Firade alla fall min nyblivna semester med Karin på fredagen. Fick stanna kvar på jobbet en dryg timme och vänta på att hon kom med buss från Hudik. Men det gjorde inte så mycket, då hade jag ju tid att fräscha till mig lite och dricka en Cube :) Sen tog hon över ratten av volvon för kvällen och vi började med att åka upp på Sävstaås och kolla på fotboll, Bollnäs-Strand. Karin kände en del spelare i Strand så det var därför. Sen åkte vi tillbaka ner på stan och gick till Akropolis för att käka och snacka massa strunt ett tag innan vi for vidare ut på Långnäs för Fredagsrocken. Var faktiskt inte så mycket folk ute som jag trott, men hade ändå riktigt trevligt. Det blir väl så när "RÄTT" folk är ute :)

När vi kom till bilen sen på natten när vi skulle hem hittade jag denna lapp på vindrutan:
Såg ju ganska direkt att det var chefens handstil, men tänk vilken tid det tog för mig att fatta att lappen måste suttit där redan när vi åkte från stan (stod parkerad utanför jobbet). Varken Karin eller jag hade ju sett den så jag tänkte väldigt länge att Janne hade varit ute på Långnäs och även haft en postgirolapp med sig, haha!! Jaja, min ursäkt är att jag var lite onykter och definitivt hade tankarna på annat håll ;)

Igårkväll åkte jag ner till Sussi för att mysa i hennes soffa. Vi käkade tacos, drack te och snackade massa! Trevlig lördag! Hade sån härlig känsla i kroppen hela dan.

Idag har det också varit en mycket mysig dag. Jag och Sofie tog fika med oss och åkte ut i skogen.










Sofie ska ju snart till att ta körkort (intensivkurs) så jag lät henne smygöva lite i skogen. Skvallra inte! Både bilen och vi klarade oss utan skråmor, så det är väl ett gott tecken. Det är verkligen livskvalitet att gå omkring i skogen. Men man ljuger ju om man säger att vi hittade mycket kantareller alla fall. Några fick vi med oss som tur var.

Det bästa råd jag gett mig själv den senaste tiden är att "känna" istället för att "tänka", och det visade sig vara ett bra råd! Oavsett hur det artar sig. Ska nu bara njuta av känslan och inte bli så frustrerad!


2 kommentarer:

Stina sa...

Mys med skog. Tycker egentligen det är så synd att det blir lite uppdateringar på sommaren, själv tycker jag det är mkt roligare att blogga då det är så mkt finare bilder när det är sommar :) hoppas det ska gå bra med allt nu ;)

Svorsken sa...

Åh vad hærligt det såg ut!
Å det ær ju sååå godt med kantareller!

Hoppas du får trevliga semester veckor!

Kramar