2012-08-14

Röda blommor och blodsockerfall!

En liten uppdatering av min status kanske? Betydligt bättre än det var i fredags och lördags kan jag tala om. Fortfarande i väldigt behov av nåt roligt och positivt i livet. Litet eller stort! Men det är uthärdligt just nu alla fall. Försöker njuta allt jag kan av dessa sista semesterdagar nu. Kommer ju ångra mig så sjukt mycket om jag bara surar bort tiden. Gör inte särskilt mycket, men det är ju inte heller nödvändigt. Det blev liksom alldeles för mycket när dessa hormoner rann över efter en jobbig sommar, och att nåt som kändes så bra bara blev skit (verkar inte bättre). Men en lustig sak var att jag i söndags fick uppmuntrande ord från väldigt oväntat håll. Det gjorde faktiskt saker och ting lättare. Sen att ni fina vänner som kommenterar säger så värmande saker hjälper såklart ännu mer!! TACK FINA NI!!!


Laddade över några (eller ja, det var faktiskt 188 st) mobilbilder från senaste veckan så här kommer några.
Min nyaste lilla granne Skorpan! Hon är så liten och söt. Och har väldigt speciellt teckning.

Melvin sitter och stirrar ner i ett sorkhål.







Sofie sov hos mig inatt, nåt Franco tyckte var så pass mysigt att han helt enkelt la sig i hennes ansikte och sov! I morse klev jag upp och tog mig en liten kort löptur, måste verkligen skärpa mig igen för nu börjar jag balla ur! Är inte där jag var innan semestern så mitt "program" är inte avslutat ännu. Men JAG SKA!!! Alla fall, det var ju rätt varmt idag, ja för vad man blivit van med alltså. När jag kom hem ställde jag mig direkt i en het dusch. Väldigt skönt, men på slutet började jag känna mig yr, och det bara tilltog. Så jag kände att jag måste skynda mig att skölja ur balsamet och sen fick jag i princip kasta på mig en handduk och rusa ut ur badrummet för att jag var så rädd att jag skulle svimma och halka i blötan. Säckade ihop i en hög med smutskläder i tvättstugan och Sofie som var i köket och donade blev nog lite skraj. Fy så obehagligt! Men det var väl att springa sådär i värmen på fastande mage och sen direkt ställa sig i en het dusch som gjorde det. Piggnade ju till efter en stund, men jag la mig i sängen ett tag sen. Sofie var snäll och fixade mig frukost på sängen och dessutom diskade hon och gjorde fint i köket! Så snällt!

I övrigt har jag spenderat denna dan med att läsa lite och haft en riktig storstädning/rengöring av bilen. Både invändigt och utvändigt!

Nu väntar soffmys. Allsång just nu, och sen blir det antagligen nån film.

2 kommentarer:

stina sa...

det är det man har vänner till..ibland kan bara ett litet ord betyda så mkt...<3
vad tråkigt att sker och ting inte gått din väg, anar ju vad det handlar om. hoppas dina sista semesterdagar blir fina nu! måste oxå skärpa mig med träningen...gjorde paus en dag sen var det kört..suck!
puss och kram

Svorsken sa...

Uff,værme å fastande mage kan stælla till det alltså!!

Kæmpa på med træningen,vet du klarar det!!
Men ær lov å ta semester från det mesta på sommaren också:)

Hoppas du mår bættre!!

Ni ser ut å ha haft en trevlig dag på bryggan iaf!
Kramar