2011-09-25

En sån där helg att minnas!

Men jösses anåda en sån dag... Återkommer strax till det!

Igår fick jag ÄNTLIGEN komma ut i skogen för att plocka svamp! Det är visserligen ingen som hindrat mig tidigare, men väder och brist på sällskap har gjort att jag inte tagit mig iväg tidigare. Nu fick jag sällskap av mamma och en väninna till henne. Solen var framme så det var en perfekt dag för att fara ut i skogen!

Kameran var med mig, men jag var ju inte direkt flitig med att knäppa kort. Ägnade all tid åt att plocka trattkantareller som det fullkomligen kryllade av. Tre kassar lyckades jag skrapa ihop, och eftersom jag inte äter svamp så ger jag bort den :) Sista kassen tar jag med till jobbet i morgon!

Efter skogsturen blev det till att duscha, snygga till sig och rafsa ihop lite grejer och fara till Alfta. Amanda bjöd på skinkschnitzel med klyftpotatis och det fixade hon med bravur! Senare dök det upp lite fler folk också. Vi drack, snackade, spelade wordfeud (sååå kul, men såå beroendeframkallande) och sällskapsspel. Med andra ord och Så det kan låta! En kväll helt i min smak! Joel snackade även allvar med mig, haha. Ska verkligen göra mitt bästa för att lyssna på hans råd :)

Alkoholintaget blev väl en aningen större än jag tänkt från början... Och så var det nog för dom flesta skulle jag tro :) Hur det nu kom sig så var det nån som kom på att vi skulle bada där på natten... Var inte min idé alls, men uppenbarligen tyckte jag det var en jättebra idé! Sagt och gjort, jag och tre av killarna tog oss ett dopp på Kvarnsveden vid halv fyra inatt eller vad nu klockan var. Som Amanda sa tidigare på dan, jag har ingen lust att gå ut, då kommer man ju inte i säng förrän halv fyra ;) Frös inte alls så mycket om kroppen när jag kom upp som jag trodde, vi snackar ändå två grader i luften här, men FÖTTERNA... Jesus Christ, har aldrig nånsin haft så ont i fötterna förr. Det gick nästan inte att gå ens, så jag fick rida ponny på en av grabbarna hem. Frös så jag skakade senare när vi kommit hem. Ett tag låg jag mellan Amanda och Joel i sängen så dom kunde värma mig från varsit håll.

Men idag har jag ju inte varit så kaxig precis... Sist var det Amanda som var dålig, nu var det uppenbarligen min tur. Usch och fy, att man aldrig lär sig. Borde helt klart hålla mig till sprit, blir aldrig lika dålig av det. Igår slurpade jag i mig både rödvin, alkoläsk och tequila. Hur det nu var så var Amanda världens snällaste som skjutsade hem mig och min volvo mitt på dan, eftersom jag inte var i körbart skick. Hon skulle alla fall till Bollnäs med sina föräldrar så dom åkte efter och plockade upp henne här. Då fick hon ju träffa Franco med :) Och det var ett mycket smart drag av henne att ta med en påse....

Eftersom jag sov borta så var pappa hit och tittade till "barnbarnet" lite. Dom hade varit ute och busat i morse och pappa mailade några fina bilder på honom.



Nu väntar en efterlängtad dusch innan jag mylar ner mig i sängen och tar datorn med mig för att kolla på nåt avsnitt av The killing som jag börjat kika på. Trots dagens haveri så är jag mycket nöjd med den här helgen.

1 kommentar:

stina sa...

tycker det lät riktigt mysigt att bada jag :) du verkar ha haft en toppenhelg- bra!