2011-09-10

Finmiddag!

Denna lördagen är jag inte på Tranan, haha! Lär nog dröja innan jag går dit igen;) Har jobbat idag så jag är lite skönt slapp och spenderar kvällen i soffan. Kollar på Mia Skäringers föreställning Dyngkåt och hur helig som helst. Har läst boken också och jag gillar henne skarpt! Smuttar på lite fint DYRT vin också... Fast jag var tvungen att ta en stor kopp te tidigare för jag blev så sömnig.

Lagade till riktigt smarrig mat tidigare. Lövbiff fyllda med Creme Bonjour vitlök och persilja (samt salt och peppar). Tyvärr var skivorna lite för tjocka och jag var dum nog att låta bli tandpetare så rullarna föll ju såklart isär. Men alla fall, så hällde jag på grädde och soja och lite mer peppar och lät det puttra ett tag. Tjoppade även ner det sista av vitlöksosten och lät allt gojsa till sig ordentligt. Åt det sen med kokta pärer och det var galet mumsigt! Blir minst en matlåda till veckan också:)

2 kommentarer:

stina sa...

vilken tjej! ;)
blev lite förvånad att du inte minns steven, du som brukar ha sånt bra minne :) han bodde hos oss en månad när vi gick 2an på gymnasiet, han var med i skolan och berättade om sydafrika på engelskan :) sen var jag jätteledsen när han åkte hem igen och vi prata mkt om det. du kanske börjar bli gammal? ;)

Erika sa...

Mmm så smaskigt det lät!