2008-05-16

Biverkningar

Dags för migrän igen då... började känna av det redan igår.
Så i morse innan jag skulle åka till jobbet tog jag en dos av Zomig nasal jag blivit rådd att prova av nån på hälsocentralen. Gillar ju inte vanlig nässpray så jag var ju lite skeptisk.

Smaken var vidrig kan jag lova, var tvungen att lägga mig ner i soffan direkt för att inte kräkas. Sen när det gått över åkte jag till jobbet. Som vanligt på fredagarna hade vi morgonmöte med frukost. Sen kom det liksom smygande... obehagskänslorna...

På slutet av mötet kändes det som att jag bara ville glida ner på golvet och lägga mig. Mådde illa, var yr, helt kraftlös och armarna kändes bara längre och längre. Tillslut fick jag panik och tårarna kom och jag började hyperventilera. Detta var inget jag räknade med precis.

Fick hjälp upp så att jag kunde lägga mig ner och Åsa ringde sjukvårdsrådgivningen. Migränen gick väl nästan helt bort men jag har hellre migrän än dom där biverkningarna kan jag säga. Så på måndag blir det till att ringa till hälsocentralen igen (om nån svarar där förstårs) och kanske få en tid hos läkare så jag kan få tabletter eller nåt för den där nässprayen provar jag INTE IGEN! Var riktigt rädd faktiskt för det var verkligen obehagligt.

Fick skjuts hem till mig så jag har legat och sovit en stund och nu väntar jag på att pappa ska komma från jobbet och hämta mig. Vågar inte köra riktigt än för jag är inte helt hundra.

Inga kommentarer: