2008-05-27

Pollen

Har flera veckor känt mig "febrig" i ögonen och småsnorig (utan halsont) och på nåt vis väntat att jag skulle bli sjuk. Men det har jag ju som tur är inte blivit. Men allafall så har man ju läst och hört lite om pollenallergi i dessa våriga tider. Så jag grävde lite i badrumsskåpet i morse, eller ärligt talat var det igår för det finns ingen chans att jag kommer ihåg saker på mornarna, och där hittade jag en ask med gamla Clarityn. Tog en sån och promenerade till jobbet. Efter ett tag började jag faktiskt känna mig mycket bättre i både ögon och snok. Så det är väl pollenallergi helt enkelt. Har ju aldrig känt av det förr... =( Skönt att jag slapp se ut som att jag grinat i flera timmar som jag gjorde igår.

Så det blir till att ta en tablett även i morgonbitti då, men då ska jag ta en som inte datumet gått ut på. Dom jag hittade i mitt badrumsskåp var ju bäst före november 2006. Men tabletten gjorde ju mer nytta än skada allafall!

I morgonbitti ska jag upp lite tidigare för att ha simavslutning med A & K. Inte för att jag gjort mig förtjänt av det, har nog i ärlighetens namn bara simmat en enda gång den här terminen. Men mysigt ska det bli ändå. Sen när dom går till jobbet brummar jag upp till sjukan för att se vad doktorn kan ge mig för kuckelimuckmedicin mot migränhelvetet.

Inga kommentarer: