2008-07-31

Mat, inte en dag för tidigt.

Sjukt vad trött jag är om mornarna nuförtiden. Det är en plåga att kliva ur sängen. I morse låg jag och snoozade så länge att jag var tvungen att ha klänning på mig för det går snabbare att ta på sig bara ett plagg i stället för två.
Har ju längre till jobbet nu också så jag måste ju kliva upp lite tidigare än innan.

Har faktiskt lagat mat idag! Spagetti och köttfärssås (sällan), minns inte när jag lagade mat senast.
Det enda som ska bli skönt med att det blir höst igen är att man kommer in i lite bättre vanor. Laga mat lite oftare och inte äta chips i sängen innan man somnar. Blir skönare på jobbet också, när allt är som vanligt och man hinner med det man ska utan att behöva vända ut och in på sig själv.
Därmed INTE sagt att jag längtar till hösten, måste bara inse fördelarna så att man inte helt deppar ner sig för att det inom kort är höst. Har visserligen lite att se fram emot, är ju jubileumsfest i september och sen åker jag ju till Rom 5:e oktober.

Nu ska jag nog se om Lea vill komma in och äta lite. Hon får nog ingen spagetti utan det blir Whiskas till henne.

1 kommentar:

stinch sa...

två saker:
1: jag har en kollega som heter lea. lite viktigt info bara.

2: om jag kommer till bnäs så tänkte jag åka nästa helg! braaa då är du hemma!! så kan vi fika lite. du bakar då tar jag för givet!