2008-07-27

SOMMAR

Var ett tag sen jag skrev nu och vi kan ju låtsas att det beror på att jag haft så fullt upp att jag inte hunnit.
Har ju varit grymt härligt väder de senaste dagarna, ljuvligt! Vart på Orbaden, Fagernäs och Bergsängerna och badat. Igår var vattentemperaturen sådan att man inte behövde gruva sig länge för att doppa sig.
Fredagkväll var det traditionsenlig fest i Bergsängerna. Mycket trevligt! Ett tag var det 4 gravida kvinnor där, så festandet var väl lite lugnare än många andra år. Blev så att jag inte drack nåt och det var ju skönt att kunna åka hem och sova i sin egen säng i stället för bilen eller nåt annat obekvämt.

Just nu känner jag väldigt många som ska få barn. Kul! Verkar vara nåt som går, som vinterkräksjukan eller flunsan.

I morgon ska jag jobba, har inte den minsta lust till det nu känner jag. Men jag får stå ut en vecka vare sig jag vill eller inte. Är ju ledig nästa vecka då jag ska hälsa på min älskade lillasyster i Lofoten. Har ju inte träffat henne sen mitten av maj. Sen har jag ju faktiskt en semestervecka i oktober att se fram emot också.

Tiden går och jag känner att jag borde göra nåt vettigt/kul idag. Sjukt sugen på att meta ikväll, ska fråga min käre far om han vill göra mig sällskap.
Kände att jag hade lite bekymmer över var jag skulle göra av min gamla tjockis-tv, skulle ju inte kunna få den såld eftersom fjärrkontrollen är trasig så det skulle nog bara bli stående i vägen. MEN, vilken tur har inte jag när mammas och pappas tv börjar ge upp och dom frågar om dom kan låna min? Nu är mitt stora problem att jag inte kan programmera in kanalerna på min DVD-recorder, MÅSTE ju kunna spela in på den. Får väl höra om jag ska ha nån annan sladd till den eller så... Det är KATASTROF annars ska ni veta! Nån som har nåt tips???

1 kommentar:

stinch sa...

jag skulle oxå vilja känna nån/några som är gravid, jag känner inte en ENDA! vem ska jag hänga med liksom?!
shit va tungt att jobba asså....jag är inte ett dugg avis!!