2009-08-06

Denna dagen ett liv!

ÄNTLIGEN! En dag på stranden! Packade med mig lite kycklingsallad och saft och drog iväg till Fagernäs och där satt jag i min brassestol hela dan. Hade ju varit trevligt med sällskap men någon sådan fanns inte att uppbringa. I stället började jag på en ny bok, Vegas, baby. Blir nog samma lika i morgon också skulle jag tro. Men då ska jag ha lite högra solfaktor. Hade hög idag men flaskan var nog lite för gammal kanske? Jag är röd på bröstet och lite andra ställen. Brukar ha lägre faktor i ansiktet för jag bränner faktiskt inte det lika lätt, kanske beror det på att solbrillorna tar upp halva nyllet? Haha! Men fräknarna på näsan har ökat på sig bra idag allafall!


På kvällen blev det en svampletartur med päronen. Vi hittade en hel den svamp, men inga såna vi letade utan det var mest flugsvamp och annat jox. Jovisst ja, jag får ju inte glömma att pappa hittade TVÅ trattkantareller!

Även denna kväll har ägnats åt bakning. Jag vet inte vad det har blivit av mig? Först snodde jag ihop en Året runt-kaka med hallon och sen skulle jag göra blåbärsmuffins. Eftersom jag inte hittade så mycket blåbär som jag önskat så fick jag ta fram ett paket med frysta blåbär och hallon. Så det blev några med färska blåbär och några med hallon/blåbär. Goda blev dom trots att jag totalt improviserade när det gällde receptet. ALLA muffinsrecept jag hittade innehöll mjölk och det hade jag inte hemma så jag liksom gjorde smet ändå. Gött blev det också! Men nu vore det ju trevligt om nån ville komma och fika lite hos mig också...

Inga kommentarer: