2009-08-10

God tur

Trodde jag var trött och skulle somna fort igår, efter bara några sidor lästa i boken. Men icke! Läste och läste och läste, det var ju så spännande! Vågade knappt gå upp på toa i mörkret men var ju tvungen så jag tog boken med mig även då. Men tillslut ville inte ögonlocken mer så jag fick läsa klart den sista lilla snutten i morse. Och jag har redan börjat på en ny, Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf. Hennes blogg är för övrigt den roligaste bloggen som finns, garvar hur mycket som helst när jag läser den.

Tog mig en välbehövlig promenad på eftermiddagen. I skogen, och det blev en mumsig tur för jag hittade massor av blåbär och även smultron och skogshallon (som är bland det bästa jag vet). Önskade att jag haft nåt med mig att plocka i, men tyvärr. Tänkte en liten tanke på att ta av mig tröjan och knyta ihop den nertil så det blev som en påse men jag kom på att jag inte ville det eftersom det var en av mina favorittröjor och jag ville ju inte få blåbärsfläckar på den. Inte helt omöjligt att det blir en tur tillbaka nån dag... kanske redan i morgon?

Inga kommentarer: