2009-08-25

Hello Africa!

Jaha, då var det klart då! Efter MÅNGA om och men har vi idag bokat resa, Mari och jag! 22:a september åker vi till Djerba i Tunisien! Alltså ska jag få åka till Afrika för första gången:)
Kanske inte direkt får se några elefanter och jellon men en och annan dromedar kan det nog bli. Var ganska nära att bli Thailand men varenda resa dit med rimligt pris var ju tokslut igår när vi skulle till att boka. Så det var bara att tänka om då. Men nu när värsta besvikelsen gått över så känns detta jättebra! Ska bli så underbart att komma bort lite och till ett ställe där temperaturen endast kräver kläder av minimal storlek. Undrar vad jag ska ta med mig för böcker...?



En bra sak som jag hittade på Kvantum idag var musli i lösviktsgodisvariant. Man tog sig en pöse och blandade själv det man ville ha av olika fröer, flingor och torkade frukter. Jäkligt nice! Och gött blev det till fil med hemmagjord drottningsylt!

4 kommentarer:

stina sa...

gött att ni kommer iväg!
att rida kamel är ju kul!
har du läst ut boken förresten? jag hann aldrig läsa ut din i bnäs så den följde med till cypern och nu är den utläst, tyckte den va jättebra. frågan är när jag e hemma nästa gång o kan lämna tillbaka den? :( hoppas du klarar dig.
kram!

Julia Hamre sa...

åååå, låter nice! hoppas ni får en fin resa:)

Svorsken sa...

åh så underbart!!
det ær helt topp å få lite ordentlig værme innan høsten kommer før allvar!
Æta god mat,bada å slappa i en solstol!
idag har t.o.m ja fått næstan 2 timmar i solen,Lukasen var snæll å tog seg en låång tupplur:)

Ni kommer få det helt topp!

Hanna sa...

LOVLEY!! gud vad avis jag blir.