2009-11-24

Fattar inte vad grisarna har med det att göra?

Hade lite problem med att somna igår... hatar när det händer. Hela läggningsproceduren blev lite annorlunda då jag fick ställa mig och torka upp efter en skitig översvämning i mitt badrum. Hade sprutat in en hel del lortigt vatten från nåt rör i väggen. Badrumsmattorna var pissblöta och så även lite kläder som "råkat hamna på golvet".
När jag väl kom i säng läste jag lite tills jag kände mig sömnig. Men icke sa nicke! Var visst mer pigg än trött. Har hört att om man inte kan somna inom en kvart ska man göra nåt annat. Så jag tog mig en liten promenad till badrummet, noppade några ögonbrynsstrån och kissade kanske. Kollade min bh-låda och hittade två som jag helt glömt att jag äger.
Försökte väl på nytt, låg och filurade på det mesta och då kom jag av nån anledning att tänka på den där kajan som bröt sig in hos mig förra hösten när jag var i Rom och sen bajsade ner hela min lägenhet. Undrar vad som hände med honom??? Nu såhär med lite distans från den traumatiska upplevelsen så kan jag tycka lite synd om honom som flugit omkring inne hos mig utan nån annan mat än möjligen nån överbliven kattmat (och det är ju troligt att Lea lämnat mat efter sig, NOT). Han var nog rädd, lessen, hungrig, trött och uppgiven. Sen fick han sig nog en rejäl skräckupplevelse när jag och Lea kom hem mitt i natten och började jaga honom. Sen kom ytterligare två människor för att jaga ut honom.

Ska inte tänka mer på det. Tog ut två komptimmar idag och for till Arbrå för att ta den beryktade grissprutan. Alltså mycket väsen för ingenting kan jag känna. Ett litet ynka stick och sen var det över. Än så länge kan jag inte påstå att jag har några biverkningar av den. Känner mig möjligen lite loj i kroppen men det kan lika gärna bero på att jag är trött. Jaja, ska väl kanske inte ropa hej...

Inga kommentarer: