2009-11-14

Idag är ingen vanlig dag

För idag är Malins födelsedag! Hurra hurra hurra!

Bilden på Malin och Aminda fick hon på posten i en ram, stl. 30x40. Jag älskar den bilden och Malin blev jätteglad!
Ska strax fira hennes födelsedag med att äta lite kladdkaka som jag bakat.

Hela dan har gått åt att försöka städa... jag är helt klart världssämst på det. Är minst av allt effektiv, det tar hur lång tid som helst för jag börjar med allt möjligt samtidigt istället för att ta en sak i taget. Så helt plötsligt har jag rivit fram grejer överallt så det blir mer stökigt än det var innan jag började. Men har allafall fått mycket gjort ändå, fast utspritt på lång tid. Tvättat två maskiner med handdukar, dammtorkat alla fönsterbrädor, planterat en liten kaktus, diskat lite, omstrukturerat lilla bokhyllan i sovrummet, tagit reda på en stor hög tvätt, satt upp två tavlor i trappan, rivit ur sängkläderna, vattnat blommorna och torkat rent handfatet och toaletten. När jag tänker efter så skulle detta kanske kunnat göras på nån timme bara om jag varit effektiv... Tar golven i morgon när det är ljust (eller mindre mörkt rättare sagt).
Fastnade lite med mina dagböcker också, skulle ju packa ner dom i en låda... Usch, vissa delar är riktigt jobbiga att läsa men jag är glad att jag skrev så pass länge som jag gjorde. Nu har jag inte skrivit nåt sen i februari men kanske att det blir lite ikväll. Har lite jag behöver vädra med mig själv. Haha!

1 kommentar:

Svorsken sa...

jo snø var fint igår,idag nær vi kom upp var et 8(!!) grader varmt..å ja,ganska våttt,grått å trist,så idag tænker nog ikke ja gå ut...

Dagbøcker ær ju sååå kul å ha kvar,har ikke skrivit på måånga år men har kvar dem ja skrev i min ungdom:)