2009-12-16

Lite av varje sådär

Alltså, den som uppfann youtube borde få nobelpris tycker jag. Passar inget av dom nuvarande kategorierna så kom på en ny då!

Och på tal om att uppfinna: Varför har ingen biltillverkare kommit på en funktion som gör att bilen skakar av sig all snö av sig själv?? Som en hund som blivit blöt. Så att man skulle slippa stå och borsta av allt och få hälften av snön på sig själv.

Det tog tid, men snön kom då äntligen! Det har vräkt ner i två dagar eller nåt sånt. Man vill ju gärna ha en vit jul! Men denna vinter behöver nödvändigtvis inte vara lika lång som den förra, den tog ju i princip aldrig slut. Jag gillar alla årstider så länge solen skiner men det är på tok för lång vinter i förhållande till hur kort sommaren är.

Pratade länge med min lillasyster igår. Saknar henne oerhört mycket nu!

2 kommentarer:

stina sa...

det e helt galet mkt snö här oxå!! går kanppt att ta sig fram men det är myyys. har ju längtat efter detta!
det har blivit lite ändrade planer så vi kommer upp på mån först och bor hos mamma o pappa ist för stuga...men det bir nog bra ändå!
om lasse ska spela på järvsö så måste jag gå på det!!!
det vore sjuuuukt servärdt!!
kram

stina sa...

joo dom kör cocacolareklamen hela tiden ju, fast en nyara än den jag la upp. gillar den gamla bättre!