2011-03-23

All ears!

Min morgon började väldigt tidigt i morse. Vid 05 vaknade jag av att jag hade så sjukt ont i båda öronen. Kunde inte ligga på nån sida utan att det värkte. Sen lyckades jag aldrig helt somna om innan det var dags att kliva upp (som jag gjorde 20 min tidigare än vanligt, vilket i min värld betyder att jag hade evighetslång tid på mig att göra mig i ordning;))

Åkte till jobbet och örvärken fortsatte bäst den ville. Ont både i och runtomkring öronen. Petade i mig tabletter, sprutade in nässpray (vilket jag verkligen avskyr! Spelar ingen roll hur förkyld jag än är så tar jag aldrig nässpray!)

Sen lugnade det ner sig något i det högra örat, men det vänstra blev nog aningen sämre:( Så på eftermiddagen ringde jag sjukvårdsrådgivningen och där blev jag rådd till att åka upp på akuten. Så efter lite velande om jag kunde lämna mina arbetskamrater i sticket for jag upp. Fick komma in hyfsat direkt och det första dom gjorde var att kolla tempen. GIVETVIS i det örat jag hade ONDAST!!! Feber hade jag lite tydligen, första gången på 8 år! Fast eftersom jag inte kände att jag hade feber nu så kan jag ju ha haft det andra gånger utan att ha trott det.

När jag sen fick träffa doktorn kollade han in örona på mig och kom fram till att jag har inflammation i hörselgången. På vänsterörat kunde han inte ens se trummhinnan för örat var alldeles igensvullet inuti. Så han skrev ut droppar och även penicillin ifall det skulle vara en öroninflammation där eftersom det inte gick att se. Men dom tabletterna tar jag inte ut förrän jag droppat några dagar och det inte skulle gå över. Tänker ju knappast äta penicillin i onödan!

1 kommentar:

Svorsken sa...

Huff,huff,øronværk ær inge skoj,hoppas du ær bættre nu!!
kramar