2011-03-25

Örjävel och musikhjälp

Igår morse vaknade jag vid fem för andra dagen i rad men fruktansvärd värk i örat. Lyckades väl slumra till nåt men jag insåg att det inte fanns nåt annat än att stanna hemma från jobbet. Även om det såklart tar emot väldigt mycket.

Låg i sängen/soffan hela dan och kände mig alldeles ynklig. Längtade efter mamma gjorde jag också, haha! Plöjde alla fall igenom första säsongen av Solsidan. Jag har inga problem med att vara hemma och göra "ingenting" när jag är ledig, men så fort jag blir sjuk så får jag jättedåligt samvete för att jag lämnar mina arbetskamrater i sticket. (Även om jag ju inte är oumbärlig på nåt vis)

I morse efter att ha vaknat några gånger av smärta fick jag ge med mig angående penicillinet, hade ju fått med mig två tabletter av läkaren så jag tog dom och hämtade sen ut receptet idag. Tredje apoteksbesöket den här veckan:) Tack och lov är kuren bara på 5 dagar (i stället för 10 som jag trodde) så har jag tur slipper jag illamående den här gången.

Det gick ju bra att vara utan hörsel på vänsterörat igår när jag bara var hemma i tystheten, men herregud så jobbigt det var idag på jobbet. Ljud som kommer från alla håll och kanter och man bara hör på ena örat... inget vidare! Vet inte hur många gånger jag fick säga VA??
Hörselgången är ju helt igensvullen så det är det som gör att jag inte hör så bra, smärtan har helt klart minskat nu efter medicinen men det känns som dropparna inte kommer in så bra i örat för att det är för tätt. Ska ju jobba i morgon med så jag hoppas verkligen det bättrat sig under natten.

Håller på och fnular på en spellista till Åre-resan. Har ni några tips på låtar som bara måste vara med på en sån lista?? Tänk party, after-ski, sol, öl och glädje i massor:)

1 kommentar:

stina sa...

hoppas du får må bättre snart. allt med lasse o håkan är party för mig ;) när åker ni?