2011-12-04

Fin helg!

Hej på er! Har inte riktigt haft tid att skriva nåt i helgen förrän nu. På fredag kväll närmare tolv tog jag Karin med mig i bilen och åkte upp till Orbaden för att hämta Mari som varit på julfest med sitt jobb. Karin körde då Mari i hennes bil hem till mig. Mari fick lite mer sovmorgon än hon är van vid igår :) Och sen ägnade hon ganska stor del av dan åt att ligga i min säng och slappa och kolla på serier på min dator. Själv var jag sådär vuxen att jag faktiskt städade och donade under tiden ;) Vi var in en sväng på byn också för att lämna katthåriga sängkläder hos mammsen, slänga lite skräp, hämta paket och handla.

På eftermiddagen var Karin och Martin upp en sväng och hälsade på. Sen var det bara för mig att duscha och sätta igång med att skära frukt och grönsaker och fixa med allt innan gästerna skulle dyka upp. Det var förutom Mari, även Cissi, Kerstin och Veronika. Vi käkade massa ost och kex med tillbehör och snackade massa! Hur trevligt som helst!! Sen hade vi även lite glöggprovning. Sorterna vi testade var: Blossa äpple, Hjortron och Choklad/Chili från Dufvenkroks samt Hallon från Kivik. Jag måste säga att jag gillade alla väldigt mycket.

Mari har nu åkt hemåt, hon blev ju alldeles tokallergisk mot min lille Francoman så det var nog inte så bra att sova här två nätter.

Nu ska jag gå och ta reda på en liten "stearinolycka" och sen ska jag nog kolla på lite Glee. Blir en ganska slapp söndag. Har redan tagit reda på det mesta från igår så jag känner att jag med gott samvete kan göra det. Till middag blir det nåt jag längtat efter länge, Janssons frestelse (första gången jag ska göra egen) och prinskorv! Mums!

4 kommentarer:

Svorsken sa...

Trevligt med tjejkvæll å gløggprovning,hær går det alltid i den klassiske år efter år.. Men tror inte det finns så mycket mer å vælga mellan hær heller..Norge ligger lite efter nær det gæller mat å dryck alltså:)

Åh Prinskorv længtar jag efter,det finns ju inte heller..sukk!

Stina sa...

Mysig helg!

Svorsken sa...

Jo den tanken har jag haft måånga gånger under årens gång,å spec rundt juletider då det ær så mycket gitt som saknas:)

Hanna sa...

Haha ja eller hur.. en betjänt skulle man ha. Men 9 dagar kvar och sen byts gipset mot en skena.

Hur mår du? Jag hoppas allt är bra.
Stor kram