2011-12-27

~~Julen~~

Alla pratar just nu om Dagmar som varit på besök, men det är då ingenting mot för mig som haft besök av Herr Ågren ;) Nä, men skämt åsido, otäckt som fan när det blåser sådär mycket! Gick ju inte att sova nåt natten mellan juldagen och annandagen. Och strömmen kom inte tillbaka förrän vid 17:00 igår nångång. Jag och Sofie somnade på eftermiddagen i min soffa och när vi vaknade var det totalt kolmörkt inne. Det var spöklikt att åka till mamma och pappa som hade el sen. Man blir ju verkligen strandsatt utan el, det går ju inte att göra nåt alls. Var så sugen på te hela dan, men varken spisen eller vattenkokaren funkade ju inte... Men man ska väl inte klaga, det finns ju dom som har det värre. Såna som fått massa saker förstörda och sånt.

Men jag kanske ska berätta lite om min jul då. I fredags stängde vi jobbet redan 16:00 och då åkte jag hem till mig och packade ihop alla mina julklappar och julgodis och donade lite med annat innan det var dags att fara mot centrum av byn och plocka upp min kära syster som kom med bussen. Sen hade vi uppesittarmys med skinkmackor!
Sov ju hemma hos mig eftersom jag inte kan lämna Franco så länge själv. Annars skulle jag ju helst ha velat vakna och äta julfrukost med familjen. Donade lite hemma på julaftonsförmiddagen, som att färga håret, innan jag åkte till Hans-Jons. Var lite förkyld så jag kände mig lite hängig och trött hela dan, men jag hade verkligen en supermysig julafton! Fick verkligen superbra julklappar också, hade önskat mig en ny pyjamas och det fick jag! Fick även Eldvittnet av Kepler som jag längtat efter att få läsa, Moroccan oil (SUPERBRA!!!!), två fina glasflaskor, 4 miniugnsformar från Le Creuset, superfin kuvertväska från Marc by Marc Jacobs! och en resa till Frankrike!!! Som ni hör finns det inget att klaga på! :) Och dessutom fick jag ju vitrinskåpet i tidig julklapp, bortskämd tjej! Den 29:e juni åker hela familjen till Bordeaux och ska vara där i en vecka. För Sofie är det ju rena drömresan, om hon fick bestämma så skulle vi nog besöka olika vingårdar hela veckan, men det tänker då jag inte göra. Visst, jag åker gärna på ett par stycken för att se, men vin är ju inte min kopp av te om vi säger så.



Och sen kom då juldagen, vilket den ju alltid gör dan efter julafton :)Dagen var rätt slapp och skön, kollade på film i pyjamasen och sen kom mamma, pappa och Sofie för att hälsa på Franco lite. Sofie stannade en stund och kollade klart på filmen med mig innan vi for till Hans-Jons för att äta lite mer julmat. Sen åkte jag tillbaka hit för att göra mig lite snyggare inför kvällens utgång. Jag och Sofie "förfestade" med att spela spel med mamma och pappa, haha! Men ganska skönt ändå. Peter skjutsade oss sen till Tuppens, med ett litet stopp för att hämta upp Carin på vägen. Det var väl en helt okej kväll måste man säga... Sen säger jag inget mer om det...

Idag väntar faktiskt lite tomteuppdrag, för andra gången i mitt liv :D Men den här gången får jag hjälp av min syster.

Inga kommentarer: