2011-12-13

Tacksam för livet!

Min fina krans på dörren!! Helt perfekt!
En liten snöbusande Francobert! Ser nästan ut som han är på väg att bygga en liten snögubbe :) Hur gulligt hade inte det varit då?

Spenderade gårdagen med att göra julgodis av olika slag. Mina jobbarkompisar var mycket nöjda idag:)

Började denna dagen med att gå upp en timma tidigare (tror jag sovit typ 4 timmar inatt, då jag av nån anledning inte kom i säng i bra tid och dessutom inte lyckades somna när jag väl lagt mig). Anledningen till att jag klev upp tidigare var ju för att vi skulle på Luciamorgon på Palladium.

När jag åkte hem från jobbet hade jag en sån där upplevelse då jag snudd på såg döden i vitögat. Kanske överdriver liiiite, men det var fan skitläskigt! Det var ju såklart mörkt och dessutom duggregnade det lite, och är det nån gång jag ser lite dåligt så är det när det är mörkt och regnar. Såg en liten svag skugga av nåt tyckte jag och sekunden senare så springer en stor älgjävel typ 10 meter framför min bil! Rätt över vägen, hade som tur var ingen bil bakom mig för jag stampade ju rätt hårt på bromsen. Alltså, hade jag bara varit nån sekund tidigare så hade det ju smällt! Jag hade väl blivit mos helt enkelt! Tog ett bra tag att få ner pulsen efter det där...


2 kommentarer:

Stina sa...

Usch vad hemskt, tankeställare verkligen. Vill ens inte tänka på vad som kunde ha hänt. Vilken fin krans! Är det snö nu i Bollnäs? Kram

Marius sa...

Uscha,skit læskigt med djur på vægen:/ førstår att det tog tid å få ned pulsen... Tur det gikk bra!!

Roligt med andra pepperkaksfigurer,vi fick en hemmagjord deg av grannen å den var myket godare æn Ikeas!

Hørde føresten att tomten jobbar på tirsdag,tar tomtebarnen øver i år eller jobbar du också??:))

Jul fin blogg føresten!!

Kram Helena som inte orkar logga ut Marius å meg sjælv in:)