2009-03-25

Säger som den gamle Ronan...

Life´s a rollercoaster!
Det är nästan lite fascinerande hur mitt humör pendlar mellan botten och toppen. Fort kan det dessutom gå.
Igår blev jag först arg när jag kom till jobbet, men sen efter en stund gick det över. Det trallade väl på rätt bra stor del av dan sen vad jag kan minnas. Ända tills jag fick veta en sak jag är glad att jag fick veta men INTE tyckte om att höra. Känslorna som bubblade i mig då och resten av kvällen var ilska och besvikelse. Fast först blev jag bara paff.

Dessa känslor fanns kvar idag på förmiddagen till det att jag fick tala om vad jag tyckte, nu väntar jag bara på vad det kommer att bli av detta för min del framöver, förhoppningsvis nånting bra.

Sen knallade det på i rätt bra form tills det var dags att betala räkningarna... BLÄÄÄÄ! Var även in på skatteverket för att kolla deklarationen och det var en besvikelse, får visserligen tillbaka pengar på skatten men inte så mycket som jag räknat med och det är nåt som måste vara fel med det. Jag är ju inte den mest ekonomiskt insatta precis men jag betalar varje månad utöver den vanliga skatten, 500:- i extra skatt. Enligt mina uträkningar är det 6000:- på ett år. Därför blir jag lite fundersam när jag "bara" får tillbaka 3000:- lite drygt. Om jag inte skulle betala dessa extra pengar varje månad, hade jag få fått kvarskatt på 3000:-? Hade ju helt klart räknat med mer så jag är besviken.

Får väl se hur humöret är i morgon då. Hoppas på bättring snart.
Men blir det bara påsk så jag får träffa Malin och sen får det bli 29:e april så jag får träffa Erika så ska det nog bli bra! Saknad kan göra ont.

Inga kommentarer: