2009-10-09

Listmadame!

Jag ÄLSKAR listor så ni får stå ut med en till! (förmodligen inte den sista) Denna fann jag som vanligt på Stinas blogg:)

1. Hur gammal är du om fem år? 34, bevare mig väl...
2. Vem var den sista du träffade? Päronen (för jag antar att inte Lea räknas)
3. Hur lång är du? ca 3 äpplen hög! (1,63 enligt passet)
4. Vilken var den senaste film du sett? Var väl den jag såg igår, I could never be your woman
5. Vem ringde du senast? Antagligen nån kund eller leverantör på jobbet
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Ja det är helt galet! Jag hinner inte alls med i livet känner jag, man vill liksom stoppa tiden en aning. Ha en trevlig kväll!" till Stina
7. Vad är dagens planer? Dagen känns ju ganska slut, kollar på Idol och sen ska jag även hinna med att packa till helgens tripp till Dalarna med jobbarkompisarna
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms!
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sen 20 år
10. När såg du senast din mamma? Några timmar sen
11. Vilken ögonfärg har du? Blågrå
12. När vaknade du idag? 07:30 (men knappast att jag klev upp då, snoozeknappen är min bästa vän)
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat har jag nog inte gjort, däremot ärvt en
14. Vilken är din favoritplats? Hmmm vet faktiskt inte riktigt, gillar många platser
15. Vilken plats föredrar du minst? Kalla och blåsiga platser
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte den blekaste! Känns inte som att jag vill veta det nu heller
17. Vad skrämde dig som barn? Eremiten i Skrotnisse
18. Vem fick dig att skratta senast? Nån på mitt jobb var det säkerligen, dom har fått mig att skratta massor idag
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nä men jag har ingen kvar nu.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på temperatur, allt från oklädd till fullklädd
22. Hur många kuddar har du i sängen? Varierar mellan 4 och 6 beroende på vilka sängkläder jag använder
23. Hur många landskap har du bott i? Hälsingland, Gästrikland, Västergötland och Uppland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Haha, utan tvekan!
25. Föredrar du skor eller barfota? Föredrar att vara barfota men med mina isklumpar till fossingar så funkar det alltför sällan
26. Är du social? Nja... Kan vara
27. Vilken är din favoritglass? Italiensk glass, jordgubb och citron!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa mig ett sött hus
29. Tycker du om kinamat? Jorå
30. Tycker du om kaffe? Ja men jag dricker mest te
31. Vad dricker du till frukost? Te!!
32. Sover du på någon särskild sida? Jag ligger för det mesta på höger sida men nu är det tillfälligt på vänster tills jag köpt nya resårbottnar
33. Kan du spela poker? Hmm, tvekis...
34. Tycker du om att mysa? Ja det gör jag! Lite trist att mysa själv hela tiden bara
35. Är du en beroendemänniska? Beror på vad det gäller, säger nog ändå nej på det
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nä, men vet några. Prinsessan Madeleine tex.
37. Vill du ha barn? Inte alltid, men för det mesta
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nä, inte ens på nåt studiebesök
40. Föredrar du havet eller en pool? Allra helst Ljusnan. Men pool då. Gillar havet lite också, men gillar inte saltvatten i ögon, mun och hår.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor, kläder och skönhetsgrejer
42. Äger du dyra smycken? Jag har ett ärvt halsband, men det är inget jag använder
43. Har du någon gång testat narkotika? Nä
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Cream cheese chips
45. Vem är den roligaste människan du känner? Känner många roliga så jag kan inte välja
46. Välj ett ärr på din kropp? Inte det på armen allafall! Haha. Det klantigaste är det på min haka så jag väljer det!
47. Vad har du för ringsignal? Sex and the city - theme song
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, fick användning av två plagg i påskas när "Lill-Anna" fick låna dom. (Lill-Anna är en docka vi har på jobbet)
49. Flirtar du mycket? Verkar det så??
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Snatsjön i början av sommaren
51. Kan du byta olja på bilen? Antagligen, har aldrig provat dock. Men ge mig en chans så skulle jag säkert fixa det.
52. Har du fått fortkörningsböter? Inte än
53. Vilken var den senaste bok du läste? Den senaste jag läste ut var I cirkelns mitt av Dan Brown. Håller på med De oskuldsfulla skriven av 3 systrar som vuxit upp i en sekt.
54. Läser du dagstidningen? Ja
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ingen veckotidning men jag prenumenerar på Vagabond och När och fjärran, dom kommer typ en gång i månaden.
56. Dansar du i bilen? Ja det gör jag absolut!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix på väg hem från jobbet
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? nån viktig lista förmodligen, haha
59. När var du i kyrkan senast? Stinas bröllop 4:e juli

1 kommentar:

stina sa...

wihooo!