2009-10-07

Påfyllning av pluskontot.

När jag pluggade i Norrtälje läste vi psykologi och hade en mycket bra lärare. Han sa att ALLT bra skall man lägga in på sitt eget pluskonto. Tex, om man gör nåt bra (litet eller stort) eller om nån säger nåt snällt till en. Allt från att storstädar lägenheten/huset, skänker några slantar till välgörande ändamål, du får beröm för att du är snygg i håret...ALLT helt enkelt! "Ju mer du själv "väljer att lägga in på ditt eget mentala pluskonto" desto mer har du att ta av när det går mindre bra. Vet inte om nån håller med mig men för mig låter detta fullkomligt logiskt. Och faktiskt är det nåt jag försöker tänka på för det mesta. Mitt självförtroende är för det mesta mycket bra. Sen om det har med det där att göra eller med nåt annat är ju svårt att säga.

Men just idag tryter det på mitt pluskonto känner jag. Kan inte sätta fingret på det men jag känner mig lite låg... Behöver lite påfyllning känner jag! GENAST!! En liten sak jag kan lägga in på kontot är allafall att jag numer äger ett par jeans jag kan ha!! Nästa vecka äger jag ett par till!!

Inga kommentarer: