2009-10-04

Skitsöndag!

Söndagar är ju min favoritdag på veckan. Men just denna söndag är INTE en bra söndag=( Den började liksom på sämsta tänkbara sätt, med migrän. Och jag har tagit tablett men det har inte hjälpt. Provade den jag tidigare fått av Fia (som man får köra bil på vilket man inte får med mina egna) Har det inte släppt om några timmar så måste jag nog ta en av dom, även om jag mår skit av dom. Men det kan väl inte bli så mycket värre än det är nu så... Och som om det inte var nog så har jag dessutom ont i halsen och är lite risig i magen. Tack tack!! Jag som hade massor att göra idag. Skulle få hjälp av mamma att sätta in innerfönstren i sovrummet, koka ärtsoppa, städa i köket eftersom det ser ut som fan där efter mitt bakande igår, städa lite överlag, göra potatis- och skinkgratäng. Men eftersom liggande ställning är det enda som funkar just nu så lär det inte bli mycket gjort. Men ärtsoppan måste jag ta tag i senare allafall, la ju ärtorna i blöt inatt när jag kom hem vid halv fyra.

Apropå bullbaket; skulle ju slå på stort och baka kanelbullar igår för första gången. Det är ju liksom kanelbullens dag idag. Kanske kanske var det även sista gången jag bakade bullar? Egentligen borde jag ge det åtminstone nån chans till eftersom typ allt som kan gå fel även gjorde det. Jag började på med degen och tänkte att den kunde jäsa under den timme då jag skulle se reprisen av Hollywoodfruar. När programmet var slut så var degen inte ett dugg större än timmen tidigare. Lät den "jäsa" ganska länge till, men inte blev den nåt större. Aja, tänkte att jag skulle baka ut den ändå eftersom tiden började bli knapp för jag skulle bort. Då kom jag på att min kavel inte befinner sig hemma hos mig, att jag inte hade några bullformar och att jag inte hade nått ägg att pensla dom med. Men jag fick trycka ut degen med tassarna istället då, var lite svårt att rulla ihop den sen för den var ganska så degig. Sen penslade jag med mjölk innan jag hade på pärlsocker (det hade jag minsann!!)
Färdiga "bullar", det man kanske inte ser på bilden är att man faktiskt skulle kunna slå ihjäl folk med dom. Resultatet blev nämligen mer som skorpor än bullar. Dessutom ser det ut som fan i köket... Åhh så less jag blir!
Jag
ja, till nåt roligare; var upp till Snatsjön igår, till den sötaste lilla stugan ever. Karin liftade med mig och Mari var redan där när vi kom. Även stugans innehavare såklart!!
Tacos stod på menyn, och det är liksom svårt att misslyckas med det. Sen spelade vi spel hela kvällen! Absolut överens, 4 omgångar med Jeopardy (alla fick vara Magnus en varsin gång) och slutligen en omgång med Chicago. När vi kollade klockan fick vi en smärre chock, hade nån frågat mig hade jag gissat på 23, högst 00 men klockan visade KVART I TRE! Haha, tiden går fort när man har roligt! Och jag som ÄLSKAR att vinna kan inte annat än att vara nöjd! Vann allt utom omgången då jag var "Magnus" och chicago:)

Känns ganska piss att jag inte orkar hjälpa till nu när mamma och pappa kommit för att sätta in fönstren. Kroppen lyder mig inte. Men apropå piss så måste jag gå på toa nu så jag kan ju kika in lite på vägen till toan för att se hur det går.

2 kommentarer:

stina sa...

usch för migrän!
hoppas du mår bättre snart.
hehe ja bullarna var väl inte de finaste jag sett och då har jag ändå sett en hel del :)

Erika sa...

Hoppas huvudvärken har släppt på dig nu! Usch så jobbigt att sånt händer när man har massor inplanerat!

För att vara första gången så tycker jag bullarna ser bra ut, med tanke på ingen kavel och formar! =) Synd att dom blev som skorpor då! =( Bättre tur nästa gång!

Kramar!