2010-04-23

Glad, lycklig och trött!

Nu ligger jag i sängen på Scandic Frimurarehotellet i Linköping. Det känns lite lyx att bo på hotell. Och ni kan inte ens ana hur mycket jag längtar efter hotellfrullen i morgon! Och sen får jag äta det igen på söndag=)

Resan gick bra även om det var lite trångt och tråkigt. På tåget mellan Gävle och Linköping fanns inget eluttag som jag tänkt att det skulle göra. Så ingen dator för mig då. Fick väl sitta och filura i största allmänhet bara.
Hade jag tänkt till och kollat lite nogrannare på biljetten hade jag ju sett att första sträckan var X-tåget och då hade jag ju kunnat hoppa på i Arbrå. Men det märkte jag ju först när jag var i Bollnäs. Men pappa har ju tagit hem bilen min så den slipper stå ensam i Bollnäs hela helgen. Och på söndag sitter jag kvar ända till Arbrå när jag kommer hem.

Framme i Linköping stod redan Erika och väntade på mig på stationen. Vi letade oss fram till hotellet och checkade in och sen tog vi några timmar på stan. Fick så lov att hålla fan på mig men lite shoppande blev det ändå. Bland annat strumpbyxor och två klänningar för 49:-/st.

Sen gick vi och mötte Victor (Erikas kille) vid tåget och gick tillbaka till hotellet. Slappade på sängen och pratade med pappa och Malin.

Blev så glad att jag började gråta för Malin frågade om jag vill vara gudmor till Minnea! SJÄLVKLART!!! Mycket glad och stolt är jag!

Ikväll mötte Emma (blivande bruden) upp oss och vi gick och käkade och snackade på en italiensk restaurang. För min del blev det pasta carbonara.

Sen gick vi i ruggvädret tillbaka till hotellet och jag tog ett varmt bad. Jag skulle vilja vara vaken för att se reprisen av Luftslottet som sprängdes som börjar 0:00 men jag tvivlar starkt på att jag orkar. Och ju fortare jag somnar desto fortare får jag äta frukost!

Sov gott sötnosar!

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh grattis till att bli gudmor! :) Vad underbart. Puss