2010-04-11

Våååår!

Underbart solig söndag! Klev upp hyfsat tidigt i morse för jag ville se reprisen av dokumentären Grizzly Man på tv. Blev god frulle bestående av våffeljärnsgrillad polarkaka, två kalla korvar och te!
Mitt på dan tog jag mig en härlig långpromenad i det underbara vårvädret. Såg inte mindre än 4 fjärilar:-) För jag antar att det inte var en och samma fjäril som följde efter mig på promenaden. Det är lycka för mig, årets första fjärilar! Vet dock folk som inte gärna håller med mig, som faktiskt är rädd för fjärilar.
Har hunnit med att kolla på en film, Dear John. Och ska nog strax börja se Crazy heart. Klurar på om jag ska ta och göra mig lite efterrätt först. Glass med varma hallon, chokladsås och grädde kanske kan vara nåt:)

Har ett nytt favoritrecept när det gäller fisk. (om man bortser från lax med kräftstjärtar då)
Allafall, så här gör man:

Man tar torskfilé som tinat (går säkert bra med annan fisk också)
smälter smör i en stekpanna och lägger ner fisken och låter den fräsa lite på varje sida. Sen tar man pressad citron över i valfri mängd. Salt och peppar givetvis!
Sen häller man över grädde och låter det puttra på tills fisken är genomkokt. I slutet har man ner persilja och blandar ihop det hela.

Kanske inte är världens fettsnålaste rätt med tanke på grädden, men GOTT är det! Och väldigt enkelt.

3 kommentarer:

Amanda sa...

Näähää, är det sant att din favvis är 3025? :P Vilken härligt dag du verkar haft. MYS! :)

Erika sa...

Det där såg och lät riktigt smarrigt ut! =) Äh, de viktiga är att det är gott! Nyttigt får komma i andra hand tycker jag! =)

Haha, ja jag får kanske leta rätt på nån unge som ser galen ut här! Det är inte så jobbigt än, nu mår jag ändå bättre än jag gjort på länge, men man längtar ju så!!!

Hoppas du får en bra start på nya veckan! Kramar!!

Erika sa...

Haha, nä fy han MÅSTE komma innan den 21a!!

Nä jag är faktiskt inte nervös, men det är lite jobbigt nu när Andreas jobbar igen.. Skulle ju vara så typiskt att det sätter igång när jag är själv! Kan tänka mig att jag kommer bli nervös när det väl sätter igång, men just nu känner jag mig lugn och mest förväntansfull! Vill bara att det ska hända nåt! =)

Puss o kram!