2010-04-21

Pest eller kolera?


Av pest eller kolera väljer jag utan att tveka kolera. Men av migrän eller mensvärk är jag numer lite tveksam.

Hade ju, som ni som läser kanske vet, problem med migrän förut. Men sen jag slutade käka p-piller i slutet av sommaren så har jag inte haft migrän en enda gång!! Och det är ju såklart helt underbart! Hade det ju varenda mensperiod i 1-2 dagar och mådde pyton.

Nu har däremot andra krämpor börjat komma mer och mer. Dels får jag sjukt ont i brösten nån vecka innan mens. Jag måste seriöst hålla fast tuttarna när jag går i trappor. Får köra med bh och sport-bh utanpå det. Och mensvärken är mycket värre nu, låren känns som timmerstockar och visste jag inte bättre skulle jag kunnat tro att jag tagit en promenad på en sisådär 14 mil. Och magen sen... när det är som värst känns det som att hela "livmoderspaketet" ska sugas ut genom puppiluran.

Sen blir jag mer sötsugen också har jag märkt. Socker har aldrig riktigt varit min "drog" och är inte det heller fortfarande, men betydligt mer än tidigare. Igårkväll fick jag världens begär efter vispad grädde??? Tack och lov hade jag ingen sån hemma för jag hade garanterad slevat i mig. Botade det med en macka i stället. (Och popcorn)

Ikväll har jag tonat utväxten så jag slipper göra det i morgonkväll när jag ska yra omkring och packa inför helgen.

2 kommentarer:

Svorsken sa...

Hoppas du får trevligt på brøllopet i helgen!!
kramar

Hanna sa...

Men jösses, stackare! Jag hoppas det går över fortare än fortast!

Ja, han går liksom inte av för hackor den där Joel..
haha kram kram